• Slide image one
  • Slide image two
  • Slide image three

Nieuwsflits

Er zijn weer nieuwe club van 50 leden bekend. Nu jij nog? 

3 dagen training op circuit Alcarràs

 

Circuit Alcarràs in Spanje. Daar reed ik de voorjaarstraining op 14, 15 en 16 maart. Het circuit was voor mij helemaal nieuw. Het is breed, heeft veel hoogteverschil, de zon scheen. Kortom; prachtig om na een lange winter het rijden weer op te pakken! Het uitdagende circuit had ik aan het einde van de eerste dag zeker nog niet onder de knie. Blinde bochten, hier en daar hobbelig asfalt. Bloedsnelle afdaling met bocht, omhooglopende rempunten. Te veel om in 1 dag onder de knie te krijgen. Maar met nog 2 dagen voor de boeg gaf dat natuurlijk niets. Op de 2e dag de eerste sessie laten schieten omdat het 's nachts had geregend. Met 7 sessies per dag is het laten schieten van 1 sessie ook niet zo heel erg natuurlijk. Het nog natte asfalt gaf vervolgens goede grip om te rijden en de 5 laatste sessies waren perfect te rijden. Helaas in de eerste sessie waarbij het asfalt nog wat nattig en dus koud was wel een achterband kapot gereden. Deze werd gewoon niet warm genoeg. 

Onder de foto gaat de tekst verder. 

 

Op de laatste dag kwam ik daardoor wel een beetje krap uit met mijn achterbanden. Maar ach, het was wel een prima training om te beoordelen hoelang ik nu eigenlijk met een achterband kan rijden. En dat is best lang. Een paar sessies waarin de band al best wat "stapjes" zet en hier en daar wat "glijdt" moeten kunnen toch? Desondanks lukte het me om in de laatste sessie van de laatste dag mijn snelste tijd te zetten. Daaruit blijkt maar weer dat kennis van het circuit toch echt wel een heel belangrijk aspect is bij het zetten van een snelle tijd. Met een oude, versleten en glijdende achterband toch een snelste tijd rijden is daar wel het bewijs voor.

 

Nu nog even nagenieten aan de hand van de foto's.