• Slide image one
  • Slide image two
  • Slide image three

Nieuwsflits

Er zijn weer nieuwe club van 50 leden bekend. Nu jij nog? 

De geschiedenis
Val de Vienne 2002

Al in 2001 werd het circuit van Zandvoort voor het eerst onveilig gemaakt door Giacomo. In dat jaar nam hij zijn toenmalige motor - een Suzuki GSX 600F - mee het circuit op. Duidelijk was toen direct dat deze motor het veld moest ruimen. Niet goed genoeg voor het circuit was het oordeel.

Eind 2001 werd een Kawasaki ZXR400 aangeschaft. Begin 2002 werd deze motor een week uitgelaten op het circuit Val de Vienne in Frankrijk. Op de foto hiernaast de goeie ouwe ZXR. Giacomo had de smaak te pakken!

 Val de Vienne 2003

Een jaar later, we schrijven dus 2003, werd wederom een week circuit rijden op het Franse circuit Val de Vienne geboekt. De Kawasaki had ondertussen plaats moeten maken voor een snelle Suzuki GSX-R600. Deze Suzuki was geheel standaard. 

 Val de Vienne 2004De foto hiernaast is genomen in 2004. Dezelfde Suzuki GSX-R600 als een jaar eerder. Verandering ten opzichte van het voorgaande jaar is de aangepaste vering en de montage van een set circuitkuipen. De snelheden gingen ondertussen dusdanig omhoog dat aangepaste vering noodzakelijk was. Plaats van handeling - wederom - Val de Vienne.
 Assen 2005

Voor de verandering werd in 2005 geen reis naar Frankrijk gemaakt. Dit maal werden de circuitdagen verreden in Nederland. Op de foto hiernaast rond Giacomo de Nationale bocht op het circuit van Assen. Dit was overigens het laatste jaar dat deze bocht genomen kon worden want in de winter ging het circuit op de schop.

De motor is geheel identiek aan het voorgaande jaar.

 Val de Vienne 2006

In de winter van 2005 op 2006 heeft Giacomo de beslissing genomen dat het tijd wordt voor een motor speciaal gericht op circuitrijden. De Suzuki was een straatmotor en daardoor niet echt geschikt als circuitmotor.

Het oranje monster is een Yamaha YZF600 Thundercat. Deze is overgenomen van Fabian Heusinkveld. Vanwege een valpartij op het circuit van Val de Vienne was de oranje kleurstelling overigens vrij snel vervangen voor stemmig grijs.

 Assen 2007In 2007 werd de motor in een nieuwe kleurstelling gezet. Dit vanwege een schuivertje op het circuit Spa Francorchamps. De foto is genomen tijdens een circuitdag van MotorsportLifestyle op het circuit van Assen. Ten tijde van de foto stond de motor al te koop. 
 Zolder 2008

Eind 2007 maakte de Thundercat na 2 jaar trouwe dienst plaats voor een Yamaha YZF-R6. In het voorjaar van 2008 haalde Giacomo via het CRT zijn C-racelicentie. In 2008 reed Giacomo het gehele seizoen van de ZomerAvond Competitie, uitgezonderd de laatste wedstrijd.

Hiernaast is de start van een race op het circuit van Zolder te zien, met Giacomo op de blauwe motor in het midden. Deze race was goed genoeg om op het podium in de S0 klasse terecht te komen.

 2009 2009: Een volledig ZAC seizoen op de Yamaha YZF-R6.
 2010 2010: Giacomo reed op een Suzuki GSX-R1000.Het werd geen vriendschap.
 2011 2011: Terug op een oude liefde: Yamaha YZF-R6.
 2012 2012: En naar de grote zus van de oude liefde: de Yamaha YZF-R1.
 2013

2013: Ook dit jaar op de Yamaha YZF-R1.

Resultaat: 13e plek in het eindklassement van de Racecup

 2014

 2014: De eerste helft van het jaar op de Yamaha YZF-R1. De tweede helft van het jaar op de Honda CBR1000RR.

Resultaat: 12e plek in het eindklassement van de Racecup